spájame ľudí, ktorí menia svet
Kampane
aktuálne  |  fórum  |  kalendár  |  adresár  |  inzeráty  |  poznámkový blok  |  fotoblokkampane!
  Výzva odborníkov Ministrovi dopravy

Integrácia železničných tratí do dopravných systémov miest je vo vyspelých krajinách osvedčeným spôsobom ako s relatívne malými nákladmi zabezpečiť ekologické a efektívne veľkokapacitné dopravné riešenia, ako pre mestskú dopravu, tak pre prepojenie regiónov a metropol. Na Slovensku sa takéto projekty pripravujú pre Bratislavu a Košice, slúžiť majú nie len pre obyvateľov týchto miest, ale aj obyvateľom štyroch krajov, dochádzajúcich denne do týchto metropol.

V posledných dňoch boli v médiách zverejnené informácie, podľa ktorých MDVRR uvažuje nad odsunutím začiatku výstavby prvej etapy plánovaného železničného tunela v Bratislave po Železničnú stanicu Filiálka na neurčito z dôvodu údajnej termínovej rizikovosti projektu a vyčlenené prostriedky použiť na nákup vlakov, električiek a trolejbusov.

Toto zdôvodnenie sa nám nezdá dostatočne relevantné z týchto dôvodov:

  • Projekt je vo vysokom štádiu prípravy, má vydanú väčšinu stavebných povolení, uskutočnenú súťaž na výber zhotoviteľa a na projekt sú pripravené finančné prostriedky v rámci operačného programu doprava (OPD).

  • Medializovaný zámer použiť investičné prostriedky určené na tento, pre Bratislavu kľúčový dopravný projekt, na nákup vozidiel je nekoncepčným „prejedaním“ vlastnej budúcnosti.

  • Zámer nákupu vozidiel nie je možné realizovať jednoduchým presunom v rámci osí OPD, ale bude vyžadovať stihnúť prípravu nových projektov, náročné a zdĺhavé schvaľovacie konanie o zmenách OPD v Bruseli, výberové konanie dodávateľov, ako aj výrobu a dodanie vozidiel. To všetko v rovnakej lehote, čo vyvoláva vážne otázky o rizikovosti tohto zámeru. Oveľa vážnejšie ako pri projekte ŽSt Filiálka.

  • Iné projekty, pri ktorých je plánované financovanie z OPD, majú z hľadiska stavu pripravenosti a časového harmonogramu podobnú alebo väčšiu mieru rizika v dôsledku celkového sklzu. Napríklad na električkovú trať do Petržalky, dodnes nie je vydané ani Územné rozhodnutie, dokonca ani potrebná zmena Územného plánu.

Verejne spochybňovaný je však výlučne projekt prvej etapy tunela po ŽSt Filiálka.


Chceme ďalej upozorniť, že:

  • Medializovaným spôsobom nie je možné efektívne využiť celých 424 mil. eur vyčlenených na projekt so ŽSt  Filiálka.

  • Ak vedenie MDVRR predsa len chce ísť rizikovou cestou obstarania vozidiel, prostriedky ušetrené na ŽSt Filiálka (podľa výsledkov výberového konania 154 mil. eur), vytvárajú viac než dostatočnú rezervu na realizáciu takého zámeru. Projekt  ŽSt Filiálka a prípadný nákup vozidiel nie sú v rozpore a finančné prostriedky OPD, použiteľné do roku 2015, umožňujú realizáciu oboch zámerov.

  • V uskutočnenom výberovom konaní na prvú etapu tunela po ŽSt Filiálka najnižšia ponuka je o 1/3 nižšia ako predpokladaný náklad 424 mil. eur. Na druhú časť tunela zo ŽSt Filiálka po ŽSt Petržalka sa predpokladajú náklady okolo 900 mil. Euro. Dôvodne možno predpokladať ekvivalentné zníženie ceny stavebných prác o 1/3.
    Celá stavba tunela vrátane podzemnej stanice a niekoľkých zastávok by mohla stáť približne 970 mil. eur.
    Pre porovnanie, budovaná Viedenská stanica má rozpočet 987 mil. eur. Ak je pre Rakúsko efektívne postaviť pri takých nákladoch stanicu, možno vybudovanie  dvojkoľajnej trate v dĺžke cca 7 km, podzemnej stanice a štyroch podzemných zastávok pri porovnateľných nákladoch považovať za veľmi efektívne vynaložené verejné prostriedky.


Preto vyzývame MDVRR, aby:

  1. Namiesto hľadania dôvodov, prečo nie je možné projekt tunela po ŽSt Filiálka realizovať, hľadalo spôsoby ako odstrániť prekážky, aby tento projekt začali ŽSR realizovať čo najskôr.
    Severo-južné prepojenie tratí tunelom pod centrom mesta je kľúčové pre budúcnosť mestskej aj regionálnej dopravy v Bratislave. Ak sa nezačne budovať prvá etapa už v tomto plánovacom období, v budúcnosti už tento projekt nemusí byť dostatočne financovateľný zo zdrojov EU.

  2. Aby v rámci plánovania využitia eurofondov v plánovacom období 2014-20 alokovali v OPD dostatok prostriedkov na dobudovanie integrovaných dopravných systémov v Bratislave a Košiciach.

Ak by začiatkom 90-ich rokov po krachu projektu metra niekto Bratislavčanom tvrdil, že za dvadsať rokov bude podobný projekt Nosného systému MHD pripravený aj s reálne riešeným financovaním z externých zdrojov, neverili by mu.

Ak by ten niekto dodal, že napriek tomu bolo rozhodnuté tento projekt nerealizovať, neboli by schopní to pochopiť.

Takáto šanca sa už nebude opakovať.


V Bratislave 29.8.2012



Ing. Ladislav Csáder, dopravný inžinier
Ing. Miloslav Frankovský, stavebný inžinier
Doc., Ing.  Peter Frešo CSc., dopravný inžinier
Ing.arch. Michal Chudík, PhD., urbanista, územný plánovač
Mgr. Jozef Uhler, predseda Komisie dopravy a informačných systémov hl. m. Bratislavy
Ing. arch. Vlado Šimko, vedúci projektant staníc metra vo Viedni






POZNÁMKY / vaše reakcie
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
6.9.2012 17:13 | aquila

a este je zaujimave, ze som lobista elektriciek, ked nakup elektriciek som dal ako poslednu moznost vyuzitia eurofondov do roku 2015.
.
vsetko ostatne su stavby, ktore by mali radovo vacsi prinos pre bratislavsku a regionalnu dopravu ako dopravoprojektom odflaknuta, neefektivna a superpredrazena HLAVOVA stanica filialka
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
6.9.2012 10:19 | aquila

jozef, traja zo signatorov dostali priamo alebo nepriamo financie od dopravoprojektu za tento projekt, kedze na nom pracovali! to je holy fakt.

kazdopadne, velmi som sa zasmial tym, ze som plateny elektrickovou lobby :)
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
6.9.2012 01:32 | Jozef

Aquilqa - človek platený lobistickými skupinami ktoré chcú rabovať na nákupoch električiek obvinuje odbornikov ze su klika dopravoprojektu?

Neverím! :-))))
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy + FAKTY
3.9.2012 21:59 | MARTIN černaček

VYSTAVBA METRA či podzemnej vlakovej drahy je zbytočna a skôr polyticka! ako OBYVATEL Pôvodom z BRATISLAVY kde som vyrastal a este vnej zatial zijem môzem potvrdit existenciu zeleznicneho napojenia(TRATE) nasledovnich spomenutych lokalit:
1.letisko
2.slovnaft-rafineria(oblast vlčie hrdlo)
3.HLAVNA STANICA-UNS PRIEVOZ-ZšT NOVE MESTO- zšt PETRZALKA

AKO student cestovneho ruchu vas upozornim a na prehliadnute barieri ktore unikli pozornosti:

1.vyznamna časť trasi prechadza cez stare mesto kde je vela pamiatkovo chranenich budov a objektov!
- porite si mapu a zakon na ochranu pamiatok.

2.tunel bude razeny v hlbke podzenmnej vody ak nie hlbšie.

3.Bratislava ma členitý a pestry teren a pôdu(miestami tvrda skala miestami mekka zemina)

4. pozemny priesor stare mesto je skoro cele az na vynimky uz zastvane.

5.ACHEOLOGIA+ZAKON O ARCHEOLOGII
KAZDE MESTO MA SVOJU MINULOST I HYSTORIU A AK PRY PRACACH NA TUNELY SA NARAZY NA ACHEOLOGICKY NALEZ TAK SA MUSI PLATIT ARCHEOOLOGICKY PRISKUM+OKAMNZUTE STOP RAZIACIM PRACAM A NAVSENIE NAKLADOV TYMTO SMEROM BY SOM MOHOL ESTE DLHO pokračova ale načo?

TESIM SA NA REKCIE I KRYTYKU NECH SA PAČI CESTOVNY RUCH+TURIZMUS A DOPRAVA MAJU K SEBE BLYZSIE AKO SA ZDA. A RAD TO OBHAJIM.
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
3.9.2012 08:27 | Roman Kanala

Asi mi niečo uniklo, ale do Bratislavy chodím naozaj len málokedy: naozaj je železničná trať na Prístavnom moste?
 
Ja si myslím, že nová trať v tuneli má zmysel vtedy, ak niečo rieši. Ak bude riešiť len nejaké bratislaváčiny, tak to je v tom lepšom prípade len drahá hračka pre Bratislavákov, v tom horšom prípade len pre stavbárov. Ak má riešiť TGV, tak pripojí provinčné mestečko na koniec trate. Ak bude zároveň riešiť výhľadové pripojenie TGV Bratislava - Šahy - Košice, tak zmení geografiu krajiny a pripojí Košice na európsku železničnú sieť. Zatiaľ to prepojenie je len cez Budapešť. Žilina je bokom. Zvolen je za množstvom zákrut so 40 km/h pri Fiľakove. Železnica je stále rakúsko-uhorská, našťastie je tunel Soroška. Naposledy na trati Košice - Bratislava niečo urobili komunisti, keď čiastočne zdvojkoľajnili trať do Jablonova a potom z Rožňavy po Gombasek a rozobrali tunelové nadložia pri Kriváni. Potom ešte preložka trate pri Voznickej skale, ale bez významnejšieho zlepšenia parametrov.
 
Samozrejme, Ficova priorita nebude rozvoj krajiny, ale širokorozchodná, odkiaľ aj kvapne na nové sociálne hodinky.
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
2.9.2012 15:03 | peter petr

toto je velmi zly vtip, zrejme ale dobre zaplateny...

Vieden robi AZ TERAZ to co Bratislava nastastie urobila uz pred rokmi - spaja terminalne stanice do jednej prejazdnej...

Bratislava mala tiez terminalne stanice, povodna stanica v mieste Hlavnej stanice bola terminalna zo Zahoria, konciaca tam kde je teraz muzeum dopravy...
druha terminalna stanica bola v oblasti Filialky, zo smeru Trnava, neskor bola sprejazdnena aj na smer Petrzalka...

je pravda ze Hlavna stanica nema idealne umiestnenie, ale ked chceme jednu stanicu pre vsetky smery, a mame tu Dunaj a Male Karpaty, tak si velmi lepsie miesto tazko predstavit...

vracat sa naspat do stavu ze tu budu rozne stanice pre rozne smery je naozaj chore... Navyse 2 krat prekonavat Dunaj, ked uz mame trat po Pristavnom moste, no neviem ci sme tak bohata krajina... kolko je uspora casu a km? Petrzalska stanica ma aktualne spojenie s Hlavnou stanicou, aj vsetkymi smermi, kde je problem? Budovat tunel za miliardu eur, aby sa usetrilo mozno 15minut??? navyse upravami sucasnej trate za desatinu by sa mozno dalo usetrit trochu casu tiez...
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
1.9.2012 12:35 | Peter

Najprv by bolo potrebné vyriešiť stav existujúcej železničnej infraštruktúry na území Bratislavy, teda modernizáciu hlavnej stanice, aspoň čiastočné zdvojkoľajnenie trate na Dunajskú Stredu, výmenu traťového a staničných zabezpečovacích zariadení, a vôbec komplexnú výmenu železničného zvršku všetkých tratí na území BA, výmenu výhybiek za štíhlejšie, komplexnú obnovu železničného tunela pod Malými Karpatami. V druhom slede by mali nasledovať zmysluplné novostavby typu železničného napojenia hlavnej stanice na bratislavské letisko. Až potom nakoniec možno liať nadbytočné peniaze do čohosi takého, ako má byť tunel popod Dunaj, ale malo by sa tak diať koncepčne s tým, čo s vlakmi v žst. Petržalka, kedže tá je na okraji najväčšieho slovenského sídliska, a teda vôbec nerieši jeho dopravnú obsluhu. Oháňať sa tým, že sme z praktického hľadiska súčasťou siete TEN-T, alebo dokonca súčasťou siete VRT nemá význam, kedže uvažovaná trať popod Dunaj nemá byť projektovaná ani na dnes už podpriemernú rýchlosť 160km/h a v živote na petržalskú stanicu už nezavítajú iné zahraničné vlaky, ako z Viedne. (formulácia, že sa jedná o nejaký koridor Paríž-Bratislava je v prípade našej krajiny dosť úsmevná). Ako už Aquilla uviedol, je úplne zcestné porovnávať čosi také, ako je stavba viedenskej hlavnej stanice, s naším ekonomickým tunelom. Viedenský Hauptbahnhof by som nespomínal v súvislosti s projektom TEN-T už len preto, že rakúšania si po viac ako storočnej histórii hlavových staníc a rozdrobenosti prepravných prúdov na území Viedne povedali dosť, a začali pracovať na hlavnej stanici, ktorá bude prejazdná a bude mať vyriešené prestupné väzby na MHD. Ak by sa mala realizovať taká prospešná a rozsiahla stavba ako stavba typu žst. vo Viedni, verím žeby sa v podmienkach našich výberových konaní jej cena zvýšila na 2.5G eur :D Raz darmo, vo vyspelej krajine, ak ide o verejný záujem sa vedia všetci spojiť a aj si to sami ufinancovať (pokiaľ viem, rakúšania na to eurofondy nevyužijú). U nás chceme na rozbitú a roky zanedbanú infraštruktúru najprv napojiť niečo nové a s dosť diskutabilnou perspektívou, namiesto toho aby sa budovali omnoho potrebnejšie stavby a rekonštruovali tie už roky v dezolátnom stave. Naviac nevieme uvažovať koncepčne s prihliadnutím na prepravné prúdy a využitie (vlaky budeme posielať do dvoch staníc, namiesto aby sme ich sústreďovali na jednu stanicu, ktorou prechádza diaľková doprava, ako je to doposiaľ).
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
1.9.2012 06:47 | Roman Kanala

Do týchto bratislaváčin veľmi nevidím a spravidla nepodpisujem petície, kde je riziko manipulácie. Dopravoprojekt je darebácka firma. Lenže v tomto prípade sa nazdávam, že projekt bol zrušený preto, aby sa čečva, červená čvarga mohla nabaliť na jeho zopakovaní v predraženej verzii. Ak bude tunel, povrchové riešenie s prestupom na verejnú dopravu sa stále dá nejak dopatlať. Napríklad ak to navrhnú odborníci a nie Doprastav. Dôležité je, aby sa konečne realizovalo to prepojenie tratí.
Vrábel
31.8.2012 15:13 | Jozef Vrábel

20 rokov sa snažím a pripomínam kde sa dá, že veľmi jednoduchý projekt, ktorý by si zaslúžil realizáciu, hovoril som o ňom aj so hajtmanom Wolfstahlu, je v rámci projektu tunel pod Dunajom, aj železničné prepojenie Wolfstahlu so stanicou v Petržalke. Ide o cca 3,7 km úsek a Bratislava by získala kvalitné prepojenie s letiskom a Viedňou a do budúcna aj prepojenie medzi letiskami. Financovať sa dá ako projekt cezhraničnej spolupráce. A realizácia je veľmi jednoduchá po starom telese električky a v Petržalke koľaj končí pri diaľnici do Maďarska. S pozdravom, Vrábel
nie odbornici, ale klika dopravoprojektu !
31.8.2012 13:43 | aquila

najvtipnejsie je, ze temer vsetci tito akoze "odbornici" su vlastne nejakym sposobom prepojeny na hlavneho projektanta a to slavny dopravoprojekt! to by aj vysvetlovalo ich zanietenie pre tento projekt, lebo ked to padne, tak by uz tak nenazrany dopravoprojekt, by tolko nedostaval za dodatocne zmeny v projekte dalsie miliony. pricom uz "priamym" zadanim o stovky milionov drahsi ako konkurenti skasol za tento paskvil 1,5 miliardy!
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
31.8.2012 10:40 | mino

Uvedomme si, že realokácie na rôzne náhradné projekty môžu dopadnúť všelijako len nie dobre.
napr. :

http://openiazoch.zoznam.sk/cl/123544/Brusel-nemusi-preplatit-mil-eur-na-cesty-prvej-triedy

Pozrime sa na príklad starého mosta kde sa malo uź teraz na jeseň začať stavať, a kde sa momentálne nachádzame ? (ešte nevyhlásili ani len súťaž na zhotoviteľa)
AK to viazne všade, vo všetkých obstarávaniach, je naivné nádejať sa že zrazu sa udeje zázrak do týždňa máme povolenie z Bruselu na nákup električiek obnovu tratí a neviem čo, že do mesiaca vyhlásime tender a do roka a do dňa to všetko máme ????
Dokonca ma pobavil môj nemenovaný kamoš, ktorý vidí ako stihnuteľné do konca r. 2015 (napr. novú stanicu na letisku napojenú na trať smer Galanta, koridor Hl. stanica - Marcherg Nadôvažok niektorí odborníci vidia reálne aj výstavbu zbrusu nových elektr. tratí a pod.....no super.....
Môže sa stať jediné že z peňazí (cca 400 mil E) alokovaných pre Ba nakoniec nezostane nič vďaka našej ješitnosti a malosti.
Preto bavme sa takto a zmysluplne čo najskôr treba dokončiť súťaž "Filiálka" začať stavať , a do r. 2015 opraviť nedostatky - je jasné, že ten projekt je dosť "zvrzaný"
a)chýbajúci prepoj (pohyblivé schody a tunel od stanice k podchodu Trnavské mýto - mám info, že existuje ministerské nariadenie v prípade realizácie Filiálky na zahájenie aktivít smerujúcim k jeho vybudovaniu) do r. 2015 - je to stihnuteľné
b) spoje z hl. stanice - bezúvraťové napojenie - prečo to neskúsiť napr. takto ???? (http://www.zeed.sk/news/nosny-system-mhd-problem-prestupneho-bodu-mlada-garda-a-navrh-jeho-riesenia)
c) problémové prestupy - čo tak vyššie uvedený bod b) ? alebo prestupný terminál Predmestie ?
otázka - koľko je tých presupujúcich ??? (promile ??? percento ????)

Tu je info o tom (http://www.dailymotion.com/video/xshllh_eurofondy-opd-20120401_lifestyle), že nikto z Bruselu nás neoberá o možnosť prepojiť železnice tunelom popod Dunaj. Píšem to preto lebo sa tu niektorí oháňajú tým, že Brusel stopol tunel pod Duanjom - je to lož.

Jediná správna a rozumná cesta -je vylepšovať a doladiť projekt a nie hlúpo ho sabotovať. Môžeme sa baviť o využití zvyšných peňazí, ale chamtivosť na celú sumu trebárs na električky je z dlhodobého hľadiska cesta späť (rieši súčasnosť ,možno blízku budúcnosť ). Ak sa chcete dozvedieť o širších súvislostiach navštívte nasledujúci web: www.zeed.sk
Ešte pre všetkých géniov, len tak pre zaujímavosť o čom sa tu vlastne bavíme:
http://www.rail.sk/arp/slovakia/zst/145367.pdf
http://www.reming.sk/aktuality/NS_MHD_Bratislava.pdf
http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=projekt-ten-t-17-%96-zeleznicna-stanica-filialka&cisloclanku=2010090013
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
31.8.2012 09:31 | Roman Kanala

Predovšetkým by sa mala konečne nakresliť trasa TGV Bratislava - Šahy - Lučenec - Košice a vedľa železnice diaľnica juhom, teda nie cez kopce na Krtíš, Pôtor, Ľuboreč ale dolu pri Ipli. TGV Bratislava - Košice by zmenila geografiu, lebo Košice by boli 80 minút od Bratislavy. Namiesto toho idú omnoho väčšie prostriedky na rekonštrukciu na smiešnu rýchlosť 160 km/h - na Žilinu.
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
31.8.2012 09:00 | aquila

namiesto nepotrebnej a doslova zfusovanej filialky by mohli "odbornici" radsej podporovat nasledujuce projekty, ktory by do 2015 radovo viacej zlepsili primestku aj mestsku dopravu v bratislave.
- koridor bratislava - DNV - marchegg, zdvojkolajenie a elektrifikacia (je aj v zasobniku)
- prepojenie zeleznice na letisko (je v zasobniku)
- prepojenie letiska na trat 130 (nie je v zasobniku a vystavba ale projektova dokumentacia v vykup pozemkov hej)
- termminaly integrovanej dopravy (su v zasobniku a budu sa aj tendrovat)
- v ramci budovania integrovanej dopravy financovat predlzenie elektrickovej trati v dubravke po TID bory
- to co vyssie, predlzenie elektrickovej trati po TID ruzinov, a nesmerovat elektricku na letisko kam pojde vlak, ale reflektovat potrebu noveho obchodne clustra avion, kde by sa mohlo vybudovat aj velky parkovaci dom na P&R (pri hornbachu, pripadne pharose)
- financovanie prestupneho terminalu petrzalka einsteinova/elektricka/zeleznica
- dotiahnutie rekonstrukcie stanice nove mesto
- rekonstrukciu a ETCS v zeleznicnom uzle bratislava, odstranenie koliznych bodov (nie je v zasoniku ani planovane, ale do 2015 by to bolo stihnutelne)
- kolizne body v ponimani, einsteinova, ivanska, nobelova, cernockeho, hradska cez trat 131, dalsia kolaj nove mesto- hlavna stanica, reko vinhorady, predmestie, toto sa da financovat po presune fondov do prioritnej osi pre zeleznice
- zdvojkolajnie a elektrifikacia trate do dunajskej stredy
- rekonstrukcia elektrickovych trati po vzore prahy, kde rekonstruuju elektrickove trate priamo cez eurofondy
- dalsi nakup vratnych vlakovych primestskych suprav EMU aj DMU
- nakup elektriciek ako aj trolejbusov na zlepsenie dopravy vo viacerych mestach
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
31.8.2012 08:59 | aquila

preco v tejto vyzve nepovedia aj pravdu o faktoch, ze tunel pod dunajom vypadol zo siete TEN-T a teda teraz sa bude budovat len hlavova stanica filialka?
preco tito akoze "odbornici" nepovedia, ze filialka nema ani len napojenie na podchod a dolezity elektrickovy prestupny uzol trnavske myto ? ze pri filialka nie su vobec riesene ziadne nadveznosti na MHD, nie su tam riesene cyklostrasy, podzemne parkoviska, alebo dalsia infrastruktura, ktora sa vzdy riesi pri staniciach ?
dalej sa tu porovnava cela investicia so stanicou vo viedni. a este maju tu drzost tito "odbornici" tvridt, ze filialka budu efektivne vyuzite peniaze. pricom cez filialku pojde len par vlakov, kedze ani jeden IC, EC alebo rychlik na stanicu nebude zachadzat a na viedensku stanicu bude jazdit asi 1000 vlakov denne a premelu sa tam statisice ludi. zamlcuju, ze projekt hauptbahnhofu vo viedni v tej miliarde rata s prestavbou a vystavbou vyse 100km novych kolaji, infrastruktury na ploche 50 hektarov a len mostovych konstrukcii tam bude na 30 000 m2 !!, niekolko mensich tunelov, nadjazdov, predlzenim elektricky, prelozky elektrickovych trati, prelozky niekolko km miestnych komunikacii, 8ha parkom, niekolko km cyklociest. a to vsetko za tu 1 miliardu euro.
dalej vo viedni pocitaju s vystavbou priamo na pozemkoch zeleznic za dalsie 3 miliardy euro, kde ma vzniknut vyse 550 000 m2 kancelarskej plochy a obcianskej vybavenosti, 5000 novych bytov.
NIC z tohoto sa pri filialka ani len nerisie, absolutne bez konceptu a pritom dopravoprojekt dostal za projekt uz asi 1,5 miliardy korun!
stanica vo viedni sa riesi koncepcne od bicyklov, cez IAD a najma s dorazom na MHD. toto vsetko je pri fialialke vypustene a neriesi to nikto!
preco zamlcuju take fakty, ze stanica filialka ma napojenie len na trat do 120 resp 130 t.j. pezinok a galanta. ale nema napojenie na trate 100 a 110 teda na zahorie a rakuska, nema napojenie na trat 131 teda na juzne slovensko a ani na trat na letisko. pricom ani od pezinku a galantu bude jazdit len mala cast vlakov, kedze kazdy EC, IC, rychlik pojde logicky na hlavnu stanicu.
vysledok ? "odbornici" bojuju za hlavovu stanicu bez budovnosti, bez napojenia na regionalnu a mestku hromadnu dopravu.
bojuju za stanicu ktora rozbije dopravne toky, zvysi pocet prestupov, odplasi aj tych par ludi co jazdia vlakom.
najkrajsi dokaz, ze projekt filialka je zlay, ze tito isti "Odbornici" kritizuju tento projekt .. citujem
"Tento návrh nedáva predpoklad pre úplnú funkčnosť Nosného systému MHD. Neexistencia vhodného prestupného bodu by bola zásadnou prekážkou pre vyššiu využiteľnosť NS MHD v danom priestore a nadväzujúcich dopravných líniách. .. Časové faktory presunu medzi nimi by pôsobili proti dopravnej výhodnosti využívania týchto tratí pre cestujúcich:".
Prepojenie smeru Hlavná stanica – Filiálka (dopravný tok západ – juh), nie je technicky realizovateľné a vôbec sa nepredpokladá.
Jediný smer plne napojený na všetky vetvy je zo severu (Galanta, Trnava). "
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
31.8.2012 08:55 | Matej

"Ing. arch. Vlado Šimko, vedúci projektant staníc metra vo Viedni" Toto ste trochu prehnali, nie? Napr. na http://www.mossburger.at sa poriadne ani nedá nájsť jeho meno...
Ad: Výzva odborníkov Ministrovi dopravy
30.8.2012 18:42 | Martina Panikova

Vyberta to.



Pridať reakciu:

Rozsiahlejšie reakcie prinášajúce nové podstatné informácie či nové pohľady na diskutovanú problematiku môžete ponúknuť na uverejnenie formou samostatného článku na stránkach občianskeho denníka CHANGENET.SK.

Meno a priezvisko E-mail
 
Predmet


Poznámka


Autorizačný kód
Vypočítajte: "Desať plus 8".


 

Kampaň bola ukončená.

Prehľad podporovateľov

  » Vaše reakcie (16)

 



Súvisiace témy:
Samospráva
Ekonomika
Doprava

Súvisiace regióny
Bratislava


REKLAMA



 



CHANGENET.SK | občiansky denník, © 1996 - 2014, ChangeNet, ISSN 1336-2534
kontakt | reklama | info | služby | RSS