spájame ľudí, ktorí menia svet
Kampane
aktuálne  |  fórum  |  kalendár  |  adresár  |  inzeráty  |  poznámkový blok  |  fotoblokkampane!
  Trenčianska elektrická železnica Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice

My podpísaní občania, uvedení na petičných hárkoch, sme za zachovanie osobnej dopravy na regionálnej železničnej trati Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice.

Do prevádzky bola trať uvedená 27. júna 1909 po menej ako roku výstavby. Trať spočiatku vlastnila spoločnosť Miestna úzkorozchodná elektrická železnica Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice, ktorá však nemala prostriedky na zakúpenie vozňov. Preto prevádzku zaisťovali štátne železnice na účet vlastníka, najprv uhorské a potom česko-slovenské.

Zmyslom vybudovania miestnej elektrickej železnice bolo naplnenie potreby vytvorenia dostatočne  kapacitného a výkonného dopravného prostriedku, zabezpečujúceho dopravu miestneho obyvateľstva a najmä návštevníkov kúpeľov.

Z historického hľadiska je neoceniteľná a pre neefektívnosť a nevôľu je následkom už niekoľkoročná úvaha o jej zrušení.

Zrušením osobnej dopravy na tejto trati by boli poškodení všetci obyvatelia a návštevníci kúpeľného mesta Trenčianske Teplice.


Elena Joachymstálová





Trenčianska elektrická železnica Trenčianska elektrická železnica Trenčianska elektrická železnica Trenčianska elektrická železnica


POZNÁMKY / vaše reakcie
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
7.4.2011 22:17 | Mária Motýľová

Aj keď nie som s Trenčína,ale železnice sa musia udržať,pre ľudí,ktorí cestujú za prácou a pre ľudí,ktorí potrebujú prácu.Veľa šťastia.
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
25.3.2011 21:20 | Petr Láts

Néco pro Aktiviatu www.railpage.net/modules/news/...
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
25.3.2011 21:18 | Petr Láts
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
24.3.2011 21:16 | Peter Láts

Ty pokakaný aktivista - anonym
vráť šoferák a urob si psychotesty.
Ohrozuješ svoje okolie.
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
24.3.2011 15:13 | aktivista

minule som odisiel z prace skor ako mam, pekny piatkovy den a upaloval som autom domov. Hudba na plce pecky a isiel som si Teplpu dolu kopcom, kde vzdy pokakani spoluobcania spomaluju, div nezastavia, pritom ich tam nic neobmedzuje, tak som im venoval pozornost a zaroven som si pospevoval. idem cez kolaje a zrazu zbadam par metrov odo mna elektricku, tak som sa zlakol a nastastie uplatnil svoje skvele reflexi a vyhol sa jej. Sofer musel neskutocne nadavat. Odvtedy tadial chodim a cakam, kedy sa ta herka zasa vynori a bude nas ohrozovat. Keby som do nej nabural, bola by to pekna hanba a este k tomu aj pruser v praci. Preto hovorim, zruste ju. stavim sa, ze vacsina Vas, co tu lobujete, ste sa nou nepreviezli dobre roky. praci zdar vy zachrancovia
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
16.3.2011 10:01 | Jožko Železničiar

Dozvedel so sa , že od 1.5.2011 to má prevádzkovať súkromná spoločnosť.
Vraj to má byť ČHŽ .
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
10.3.2011 08:39 | Roman Kanala

Jeden článok zo Smeho na tému darebácky štát-neplatič.

Na železniciach ušetria všetci okrem cestujúcich.

komentare.sme.sk/c/5800086/na-...
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
9.3.2011 19:43 | Pavol Tabak

Zaujímavý článok :
www.zeleznicne.info/view.php?n...
Dodatok
9.3.2011 12:06 | Matúš

Inak ta napojnost spojov je sila, neviem ako v opacnom smere, ale od BA tam treba cakat 45min-1,5 h

Ale trebars Tatranske elektricke zeleznice - su na tom lepsie v smere od BA? NIEEEEE !!! A tam chodia zato desiatky ludi

Osobna doprava je stratova len vseobecne ako celok, useky mozu byt ziskove, to su prave tie dialkove spoje na hlavnych tahoch, oni to dokazu aj bez dotacie - sukromnici, a dokazu to preto, ze ich nezatazuju obrovske rezijne naklady ako u statnych firiem a vyrazne nizsi poplatok za pouzitie dopravnej cesty od ZSR
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
9.3.2011 11:56 | Matúš

No Tomas :-)

Ze zaostava obchodna stranka zeleznicnych spolocnosti je uz ina vec - to sa ale tyka akejkolvek trate v SR.

130 ludi sa do TREZ ani nezmesti, a pokial viem ani viac ako 2 vozne nie su, zhustenie dopravy by aj znamenalo viac vlakokilometrov, a ta trzba by sa rozlozila a zmensila kvoli vacsej kilometrovej zakladni

Inak Peter od 1.1. uz je vyrazne znizeny poplatok za zeleznicu - az 5-nasobne, hlavne nakladna, ale to ani nevadi ten poplatok...lebo v ZSSK je to naklad no a v ZSR vynos - a to sa vynuluje, oni ked pocitali naklady na trat pocitali naklady 3 zeleznicnych spolocnosti

A 70 % fixne naklady nie je presna hodnota, ale vseobecna hodnota akejkolvek trate,rozdiel samozrejme moze byt, hlavne v pripade kratkych trati

Ale pritom si treba uvedomit ze trat je elektrifikovana a ma naklady spotreby energie, co je vyrazne menej ako u dieselu a mzdove naklady len jedneho strojvodcu, pripadne nejake opravy, nahradne diely....toto su variabilne naklady a na 6 km trati nemozu byt take vysoke....

Vtip je skor v tom ze opravy a udrziavanie, odpisy, personal stanice, signalizacne zariadenia, telekomunikacia, trakcia to zatazuje ZSR....a toto su fixne naklady, a navyse v tych 70 %-je aj podiel rezijnych nakladov, napriklad mzdy manazmentu, administrativne naklady, a vsetky ostatne naklady, ktore sa sice nevztahuju priamo na trat, ale v ramci kalkulacie musia byt rozpocitane cez podiel vlakokilometrov prisluchajucich k danej trati...proste aj rezijne naklady spravnych a obchodnych zloziek maju byt zohladnene ak ma byt kalkulacia spravna, no a kedze ZSR,ZSSK, aj ZS Cargo hyria efektivitou...dosiahnut 70 % je viac ako realne :-)))
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
9.3.2011 11:23 | tony antoniaci

Jednoznačne vyčleniť zo siete ŽSR (!), zmeniť prevádzkovateľa a papierovo zmeniť železnicu na električkovú dráhu.
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
9.3.2011 07:57 | Pavol Tabak

T teplá resp už zastávka T Teplá od decembra 2011.Neviem či by pomohla podobná petícia ale obávam sa že všetko so všetkým v súvisí, tj. zrušíme električku a spojenie na H.Srnie tak načo bude stáť rýchlik v TT, alebo keď zrušíme rýchlikovú stanicu v TT získame cca 5-8 min na zrýchlenie jazdy BA –KE a potom už môžeme zrušiť električku aj H Srnie .
Mimochodom nerentabilnosť tratí tu zámerne niekto vytvára plánovaním grafikonu. Aj kompetentní na ŽSR a ZSSK v TT sa vyjadril že dokážu grafikon na H Srnie a T. Teplice postaviť tak aby slúžili cestujúcim a zvýšili tak tržby, ale odozva Managérov je zrušiť!! šetriť!!! Pozor!!!ale ak nie sú prípoje (doporučujem pozrieť cestovný poriadok z TT), koho potom majú voziť do T Teplíc a H Srnia????? Nehovoriac o autobusovej doprave : do T Teplíc mimo električky musí cestujúci peši šlapať 1 km na autobusovú zastávku T.Teplá obec, lebo zo žst T Tepla autobusy nechodia smerom na T Teplice.

tak aká reakcia teraz p.Tomáš Krajčovič ???pozor tu sa jedná o zámerné vytváranie nerentabilných tratí!!!!
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
8.3.2011 17:10 | vlado majersky

Som proti ruseniu vsetkych vlakovych spojov, som za zrusenie dialnic a prevedenie nakladnej dopravy na zeleznicu ako v zapadnej europe.
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
8.3.2011 14:15 | Aleš Bílek

Verená osobná doprava je čisto ekonomicky stratová všade na celej zemeguľi! Je ale skutočne stratová i celkovo? Prečo sa napriek ekonomickej strate takmer všade dotuje? Pretože je dôležitá a nenahraditeľná pre rovnomerné a kultúrné osídlenie krajiny!!! Tam kde to skúsili iba s autami (napr. v 60-tych rokoch Francúzko), zle pochodili a dôsledkom je dodnes prázdna a vysídlená krajina o ktorú sa nakoniec musí štát starať s oveľa väčšími výdavkami.
Iná vec je autobus vers. vlak v tomto konkrétnom prípade. Obávam sa že dnes tu vyhráva jednoznačne autobus. A žiaľ z veľkej časti i vinou samotných železničiarov. Nie tých čo pracujú - rušňovodičov, traťmajstrov a pod., skôr ich riaditeľov, kšeftárov a úradníkov, ktorí tie kšefty umožnili, alebo nevytvorili legislatívny rámec. Prečo je dodnes na Slovensku Integrovaný dopravný systém cudzím slovom? Prečo je autobusová doprava už roky plne v rukách regiónov a regionálne dráhy nie? Prečo na Slovensku neexistujú zákony o dopravnej obslužnosti? Treba sa pozrieť trocha za humná a poučiť sa. O 10 rokov už autobusy ani autá možno nebudú tak výhodné (ceny benzínu, zápchy na cestách, bezpečnosť a pod.). Preto treba túto už vybudovanú trať zachovať, prevádzkovať ju v nejakom úspornejšom režime a postupne krok za krokom pracovať na jej zatraktívnenie pre cestujúcich a návrate k efektívnej verejnej dopravnej obslužnosti. Tak to robia tí čo to už vedia a sú o tých neštastných 40 rokov pred nami... Aleš Bílek
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
8.3.2011 13:58 | Branislav

Som za zachovanie železnice. Je to svojim spôsobom technická pamiatka, ak nie dnes, tak vo veľmi skorej budúcnosti. Rovnako staničná budova v Tepliciach patrí medzi architektonickú špičku medzi týmito typmi stavieb. Všade inde vo svete si podobné pamiatky chránia a komerčne využívajú v turistickom ruchu.
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
8.3.2011 10:39 | Jack

Som za zachovanie železničnej trate a súpravy z Tr. Teplej do Kúpeľov Tr. Teplice.
Som proti stratovej prevádzke - ak to je tak. Ani doma si nedovolím míňať viac, ako zarobím.
Petícia je zle napísaná. Bohužiaľ ju nepodpíšem.
Ad: Petícia za zachovanie Trenčianskej elektrickej železnice
7.3.2011 22:40 | Peter Klinovský

Vážený pán Tomáš Krajčovič:
Škoda, že Vás nezaujímajú skutočne vynaložené náklady na túto trať. Najviac na trati zarába ŽSR, pretože si účtujú za dopravnú cestu neskutočné peniaze, a koľají sa už dlhé roky ani nedotkli. Náklady 9 eur na kilometer jazdy električky? Pre boha, kde sú tie peniaze?? môžete si byť istý, že investované do tejto trate neboli.
Nechystáte sa napríklad odporučiť aby sme zrušili stredné školy ktoré namiesto zisku produkujú iba ďalších nezamestnaných? Daňových poplatníkov slovenskej republiky stojí najviac rozkrádanie štátnych podnikov a nie nejaké regionálne trate. Skúste si zistiť aké faktúry platia ŽSR (štátny podnik) súkromným firmám za dodávku tovarov a služieb - TAM SÚ TIE PENIAZE!!!!!
Ad: Plytvanie
7.3.2011 21:57 | Tomáš Krajčovič

"ZSR naklady na udrziavanie a opravu trate...a tie tvoria 70 % nakladov"

Ja zas toto čislo považujem za nesprávne.

Zachovanie železnice a zachovanie pravidelnej dopravy sú dve rozdielne veci.
Ad: Plytvanie
7.3.2011 21:54 | Tomáš Krajčovič

Ak 8 - 12 cestujúcich prináša 0,34€/vlkm a chceme stratu znížiť na "prijateľných" 5€/vlkm, tak stačí, ak do spoja prilákame v priemere tak 130 cestujúcich. To je akiste reálne a úplne jednoduché.

Pre P. Hoffmana: Ak je tá železnica taká turisticky atraktívna, tak nebude problém ju zachovať pre príležitostné turistické jazdy. Na jej prevádzkovanie vrámci výkonov vo verejnom záujme neexistuje jediný dôvod. Ako som už napísal, autobusy sú výrazne rýchlejšie a kapacitne postačujúce.

Tie "súbehy" sú tam preto, že ľudia pri ceste do práce alebo školy v TN nemajú záujem každodenne absolvovať sightseeing tour električkou, ale sa chcú prepraviť čo najrýchlejšie. Ak by sa tie autobusy zrušili, tak si časť z nich bude hľadať možnosť cestovania autom.

V čom sú tie údaje nezmyselné?
Ad: Plytvanie (Tomáš Krajčovič)
7.3.2011 21:20 | Petr Hoffman

Vážený pane Krajčoviči, a nezdají se Vám být Vámi uvedené údaje o nákladech na provoz električky na první pohled nesmyslné? Když už ekonomika, tak bych otázku možná položil jinak: Kolik by se zastavením provozu skutečně ušetřilo? Nedalo by se náhodou udělat něco pro zvýšení tržeb? A ještě poznámka k Vaší poznámce o železničním fanatismu: Kolik takových unikátních železnic na Slovensku vlastně máte? Finanční prostředky vždy a všude vynakládáte jen tam, kde se Vám vrátí v podobě tržeb? (třeba na památník Svatopluka v Blave nebo na bustu Ďurčanského v Rajci?)



Pridať reakciu:

Rozsiahlejšie reakcie prinášajúce nové podstatné informácie či nové pohľady na diskutovanú problematiku môžete ponúknuť na uverejnenie formou samostatného článku na stránkach občianskeho denníka CHANGENET.SK.

Meno a priezvisko E-mail
 
Predmet


Poznámka


Autorizačný kód
Vypočítajte: "Desať plus 8".


 

Kampaň bola ukončená.

Podporilo ju podporovateľov.

  » Vaše reakcie (45)

 



Súvisiace témy:
Samospráva
Ekonomika
Štátna správa
Doprava

Súvisiace regióny
Trenčianske Teplice


REKLAMA



 

CHANGENET.SK | občiansky denník, © 1996 - 2018, ChangeNet, ISSN 1336-2534
kontakt