spájame ľudí, ktorí menia svet
Publicistika
aktuálne  |  fórum  |  kalendár  |  adresár  |  inzeráty  |  poznámkový blok  |  fotoblokkampane!
Môj vysnívaný minister životného prostredia
30.3.2012 | Marcel Zajac |

Dobrý manažér. Mimoriadne komunikatívny. To všetko sú prívlastky potrebné, prepotrebné pre vykonávanie vrcholovej funkcie v štátnej správe. Otázka však znie, či aj pre funkciu najvyššiu, funkciu výsostne politickú, funkciu ministra.


Áno hovorím opäť o ministerstve životného prostredia a o „kuvikaní ochranárov, odborníkov a dnes našťastie aj žurnalistov nad skutočnosťou, že novým ministrom má byť dobrý manažér a komunikatívny obchodník s drevom, bývalý štátny tajomník a schopný regionálny predseda strany.

Pre úplnosť chcem pripomenúť, že veľmi podobné kuvikanie bolo počuť aj pri nomináciách strany MOST- HÍD, pred jeden a pol rokom, na adresu Jozefa Nagya a ukázalo sa, že Slovensko nemalo lepšieho ministra životného prostredia a to neporovnávam iba z bábkami nominovanými národniarmi, pre ktoré bol rezort radšej zrušený a všetky diskusie, stratégie a rozhodnutia odložené na niekoľko rokov, počas ktorých sa napríklad dostali lyžiari na Solisku do svištích nôr, medvedích brlohov a na kamzičie chodníčky.

Reštart ministerstva, ako inštitúcie sa teda podaril, teraz bude na rade jeho fungovanie.

Začína to dobrou vôľou.

Alebo aspoň by malo.

Dobre fungujúcu správu vecí verejných si predstavujem takto:

Na osemdesiat percent nemennú organizáciu chodu štátu v oblasti, ktorú zastupuje. Dobre fungujúci tok financií zverených od občanov (voličov aj nevoličov). Na úrovni doby zabezpečené výkony stanovené zákonmi a nimi zriadených inštitútov a inštitúcií. V rámci všeobecného poznania fungujúca garancia dodržiavania obsahu legislatívnych predpisov, týkajúcich sa danej problematiky v prípadoch, keď dve stany ich  v realizácii vysvetľujú odlišným spôsobom. Tento výkon by mal mať kontinuitu, mal by byť závislý iba od platnej legislatívy, a mal by byť podriadený efektívnemu ale tiež komunikatívnemu manažmentu, schopnému kopírovať tlak daný rozvojom spoločnosti a aj globálnym svetom.

Na dvadsať percent by mala odrážať predstavy politického reprezentanta o tom, ako zverenú oblasť obohatiť, rozvinúť, posunúť dopredu. Ide o naplnenie dlhodobých vízií politickej strany a jej prístup k zverenej spoločenskej oblasti, ktorou sa strana prezentuje ktorú si strana rozvíja, v ktorej sa snaží o odbornú hĺbku a širokú podporu verejnosti, voličov. K takejto stratégii patrí v prvom rade vôľa, túžba, vlastná vízia. „Takto vidím riadenie verejných financií.“ „Takto chcem zlepšiť štandardnú zdravotnícku starostlivosť.“ „Takto sa chcem postarať o sociálne odkázaných a slabších v našej spoločnosti.“ „Takto chcem ochrániť našu prírodu.“ Tento výkon naopak nemôže byť statický- iba kontinuálny, ak chceme ako spoločnosť napredovať. Mal by byť dynamický tak, ako je dynamická spoločnosť, ako je dynamické prostredie, v ktorom sa nachádza. Toto by mala byť roľa politickej strany, pre toto platím politické strany z  daní. (Nie pre to isté, pre čo platím úradníkov vo verejnej správe, nie pre politologickú nutnosť.). Pre napredovanie našej spoločnosti.

Ako teda môžem chápať nomináciu Petra Žigu za ministra životného prostredia?

V lepšom prípade, ako nulovú vôľu strany SMER zaujať k ochrane slovenskej prírody aktívny postoj.

V horšom prípade, ako prejav vôle strany SMER ochraňovať slovenskú prírodu Petrom Žigom, jeho schopnosťami, minulosťou ale hlavne víziou.





» Vaše reakcie (0)
» Verzia pre tlač
» Poslať e-mailom
» Pridať na Facebook
» Pridať na vybrali.sme


Súvisiace témy
Politika, Štátna správa, Životné prostredie



[15508]




REKLAMA



CHANGENET.SK | občiansky denník, © 1996 - 2014, ChangeNet, ISSN 1336-2534
kontakt | reklama | info | služby | RSS